Tablice interaktywne a znacznie większy poziom zaangażowania pedagogów i uczniów

Zamiast robić nieraz nudną, jednokierunkową prezentację, pedagog ma prawo wykorzystać interaktywną tablicę do angażowania jakiegokolwiek ucznia w zajęcia. To sprawdzi się, niezależnie od tego, czy chodzi o:

aktywna tablica

•    naukę słownictwa
•    rozwiązywanie zadań matematycznych
•    prezentacje szczepów bakterii

Uczniowie zawsze są bardziej zaintrygowani, jeżeli w ramach nauczania i to właśnie dzięki takiej tablicy nauczyciele wbudują tekst, obrazy, filmy oraz / lub też pliki audio. Na przykład nauczyciel może odtwarzać plik audio, żeby przedstawić wymowę słowa wyświetlanego na tablicy. Uczniowie otrzymają wtenczas szansę wymówienia innych słów, by spowodować, czy robią to należycie. Wykorzystanie nagrań wideo w nauce może także skłonić uczniów do myślenia poza konwencjonalnym środowiskiem klasowym. To generuje kreatywną oraz świeżą perspektywę uczenia się, co może prowadzić do wkładu uczniów w ich pomysły na lekcjach. Na dłuższą metę lekcje będą bardziej wciągające i na pewno znacznie bardziej produktywne.

Robot edukacyjny Abilix Krypton

Dni używania suchych tablic po jakich pisało się kredą już dawno minęły. Dzisiaj nauczyciele w szkołach rozpoczynają coraz to częściej nauczać używając monitorów LCD wraz z tablicami interaktywnymi. To właśnie dzięki takiej technologii wykorzystywanej w klasie każdy uczeń będzie chciał wypróbować działanie tablicy, a to ma okazję pobudzić entuzjazm uczniów do angażowania się w proces kształcenia się. Niemniej jednak za pomocą interaktywnych tablic można osiągnąć dużo więcej niż to, że uczniowie w takim środowisku edukacyjnym będą mieli więcej radości z nauki. Zerknijmy bliżej na to dzisiejsze wyposażenie szkół.

Tablice interaktywne a większy poziom zaangażowania nauczycieli i uczniów

Zamiast robić w szeregu przypadków nudną, jednokierunkową demonstrację, pedagog może wykorzystać interaktywną tablicę do angażowania jakiegokolwiek ucznia w zajęcia. To sprawdzi się, bez względu od tego, czy chodzi o:

•    naukę słownictwa
•    rozwiązywanie zadań matematycznych
•    demonstracje szczepów bakterii

Uczniowie zawsze są znacznie bardziej zainteresowani, jeśli w ramach nauczania i to naturalnie dzięki takiej tablicy nauczyciele zintegrują tekst, obrazy, filmy oraz / lub pliki audio. Na przykład nauczyciel może odtwarzać plik audio, aby przedstawić wymowę słowa wyświetlanego na tablicy. Uczniowie otrzymają w owym czasie szansę wymówienia innych słów, by sprawić, czy robią to stosownie. Użycie nagrań wideo w nauce może również skłonić uczniów do myślenia poza konwencjonalnym środowiskiem klasowym. To aktywuje kreatywną oraz świeżą perspektywę uczenia się, co może prowadzić do wkładu uczniów w ich pomysły na lekcjach. Na dłuższą metę lekcje będą o wiele bardziej wciągające i na pewno o wiele bardziej produktywne.